Als administratief bediende order entry ben je de sleutelspeler van order tot factuur. Je zorgt voor een naadloze orderafhandeling, van het bevestigen tot en met het factureren ervan, terwijl logistieke ondersteuning geboden wordt om de levering naar onze klanten vlekkeloos en op tijd te laten verlopen. Wat is jouw rol?
Verwerken en beheren van orders in SAP, prijscontroles uitvoeren en informatie bij de klant opvragen indien nodig
Afstemming met productie over de haalbaarheid van nieuwe of speciale orders
Relatiebeheer en communicatie met klanten en agentschappen
Afhandelen van verscheping inclusief het regelen van transport, optimaliseren van kosten, en het organiseren van retourzendingen van verpakkingsmateriaal
Opstellen van transportdocumenten, douanedocumentatie voor niet-EU-landen en het behandelen van diverse rapportages
Mede uitwerken van transportcontracten, onderhandelen met transportbedrijven en administreren van transportfacturen
Bedrijfsinformatie
In de vestiging in Mol (bestaat 101 jaar) dragen zo'n 600 medewerkers elke dag gedreven bij aan ons succes. Je komt terecht in een innovatief bedrijf met een sterke internationale reputatie en er heerst een fijne sfeer op onze werkvloer. Vraag maar aan de collega's die al jaren bij ons werken!
Jouw profiel
Voor de vacature als administratief bediende order entry kan je jezelf herkennen in onderstaande profielomschrijving:
Je hebt een bachelor in commercieel of logistiek management, of gelijkwaardige ervaring
Je bent commercieel ingesteld met ervaring in een soortgelijke functie
Positieve en teamgerichte werkhouding, met de vaardigheid om zelfstandig te prioriteren en te organiseren
Gedetailleerde en proceduregeoriënteerde werkstijl met oog voor klantbehoeften
Vaardig met Microsoft Office, ervaren in SAP en in staat jouw administratieve en materiaalkennis effectief in te zetten
Sterke communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels zijn essentieel, Frans is een plus
Telefonische oproepen aannemen
Doorverbinden naar de gevraagde gesprekspartners
Een boodschap noteren
Brieven, tabellen, ... invoeren volgens instructies
Personen onthalen en hun vraag identificeren
Administratieve dossiers samenstellen
Gegevens, de actualisatie van gegevens, terugzendingen of aanmaningen controleren
Kopieerwerk verrichten
Briefwisseling registreren, sorteren, frankeren
Documenten coderen, klasseren en archiveren
De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
Bestellingen plaatsen
Aanbod
Voor de job als administratief bediende order entry kan je rekenen op:
Een competitief salaris en uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden
20 betaalde ADV-dagen bovenop je wettelijke vakantiedagen om uitgerust en gemotiveerd te blijven
Een plek binnen een vooruitstrevend en internationaal erkend bedrijf
Een positieve werksfeer met een hecht team van ervaren collega's
Investering in personeel en infrastructuur: wij ondersteunen jouw professionele groei